Google Glass, het oog wil ook wat


Vandaag (15 april 2014) en alleen vandaag is Google Glass te koop. Let wel: uitsluitend voor inwoners van de VS.

Tot nu toe was de bril alleen nog beschikbaar voor een select groepje proefkonijnen. Maar dat heeft de futuristisch ogende bril nou niet bepaald hip en geliefd gemaakt. Dragers worden niet voor niets glassholes genoemd. Een zekere kift zit daar misschien wel achter ("wat maakt hem zo bijzonder dat hij er een mag testen terwijl ik er geen kan kopen"). Het grootste probleem zit hem echter in het design.

Keer op keer worden we getrakteerd op nieuwe al dan niet toekomstige toepassingen van de bril (Alternate Reality Games, medische wereld, rondleidingen door musea, etc). Vorige maand heeft Google een belangrijke stap genomen om te komen van een zinvol product tot een geliefd en dus verkoopbaar product.

Wordt dit de nieuwe Google Glass?
Het Italiaanse Luxottica, wereldmarktleider in zonnebrillen, gaat samenwerken met Google. Het gaat volgens de eigenaar van populaire merken als Ray-Ban en Oakley gaat het om de "ontwikkeling, distributie en verkoop van innovatieve, iconische draagbare apparaten".

In 2015 zouden de eerste exemplaren op de markt moeten komen. Dan gaan we dus zien of Google Glass alsnog een hit gaat worden.

Auteur: Mionne Bolleurs
Geplaatst op: 15-04-2014